Dobro uređen radni prostor je neophodan preduslov za uspešno funkcionisanje u toku radnog dana. Danas nam jedna španska dizajnerka otvara vrata svog radnog prostora i predaje nam sve svoje ključeve koje je koristila u toku uređivanja svoje kućne kancelarije
Ako radite kod kuće ili vam je potreban prostor za učenje, onda ste sigurno i razmišljali o sledećem pitanju: kako da napravim da se radni i privatni prostor ne pomešaju? Kako da održavam svoje papire i kancelarijski materijal u redu, a da oni ne postanu sastavni deo mog doma?
Španska dizajnerka Alisija Iglesijas je svoje nedoumice rešila ovako:
“Ranije smo imali zaseban dom, kancelariju i magacin. Gubili smo mnogo vremena na putovanje s jednog mesta na drugo pa treće, a zbog tolike raspršenosti objekata koji su nam važni, nismo imali kad ni da se odmorimo. Zato smo odlučili da se preselimo u kuću u kojoj je bilo mesta za sve”, objašnjava Alisija.
„Izabrali smo ovu kuću jer zadovoljava i naše potrebe i naše želje za dobrim životom, a jedna od stvari koja nam se najviše dopala je ovo potkrovlje koje ima površinu od otprilike 20 m². Ono što je meni u poslu najbitnije je da kancelarija ima svetlosti, a u ovom potkrovlju svetlo je savršeno. Omogućava mi da se koncentrišem i da radim smireno i opušteno. Otkako sam shvatila da mi je za rad svetlost od suštinskog značaja, posao mi ide i lakše i brže – a i manje se umaram.“.
Inače, potkrovlje ima ugrađene VELUX prozore, tako da, pored svetlosti, prozori obezbeđuju i izolaciju i kvalitet.
Šta uvek treba da imamo u kancelariji? Na ovo pitanje, ova dizajnerka i organizatorka prostora kaže: “Nije od suštinskog značaja to šta imate od stvari, već da imate osećaj udobnosti. Dobra temperatura u prostoriji i prirodna svetlost su 70 odsto lepote i kvaliteta vaše kućne kancelarije”, ističe ona.
5 pravila kojih se pridržava Alisija:
Da bi njen rad bio organizovan, guru organizacije se svakog dana pridržava ovih osnovnih pravila:
„Držim isključivo stvari koje mi trebaju. Nemam ništa što ne koristim.
U mojoj kancelariji nikada nećete naći prazne kutije ili koverte. Uvek uklanjam pakovanje sa pošiljki koje primam.
Čuvam u digitalnom obliku svu dokumentaciju. Verujem da je to jedna od prednosti 21. veka. Maksimalno izbegavam štampanje dokumenata.
Uveče uvek pregledam svoju radnu sobu. Važno mi je da sam sve ostavila na svom mestu. To mi daje mir da pripremam ono što mi treba za sledeći dan.
Petkom generalno čistim potkrovlje. Za mene je ovo odličan način da završim nedelju.”
Na pitanje kako koristi maksimum potencijala ovog potkrovlja, Alisija kaže:
„Ja sam ta koja svom radnom prostoru dajem vrednost koju ima. To jest, ne koristim ga kao višenamensku prostoriju, kao, ovo mi je kancelarija/ostava ili kancelarija/peglaonica. I izbacujem i bacam sve što mi nije potrebno, kao što su kutije, koverte, škrabotine koje mi deca ponekad ostave… Pandemija nas je naterala da provodimo više vremena kod kuće i shvatili smo da je mnogo bolje da se okružimo stvarima koje nam čine život prijatnijim“, objašnjava ona, ohrabrujući nas da se oprostimo od nebitnih stvari i da se okružimo samo onim što nam ispunjava i prostor i srce.
Kako se vama dopada ovo potkrovlje? Pišite nam u komentarima!
Izvor: El Mueble