Kada kažemo igra, pomislimo na detinjstvo.
I to nije slučajno, jer igra detinjstvu jeste conditio sine qua non. Kroz igru deca uče, zabavljaju se, razvijaju kreativnost i svoje socijalne veštine.
Igrajući se, bezbrižno i slobodno da izraze kreativnost, deca možda rade najozbiljniju stvar na svetu. Naravno, to odrasli ne shvataju u trenutku kada posmatraju decu kako se ozbiljno, predano i zaneseno igraju, ali čovečanstvo, kroz mnoga genija, prepoznaje posledice slobodne igre. I brat bratu, i te kako je zahvalan igri na njihovom postojanju!
Igre, ove tradicionalno prisutne u zatvorenom prostoru, donekle su u savremenom dobu izgubile značaj. U stvari, značaj nisu izgubile jer i dalje jesu značajne za razvoj deteta, ali jesu izgubile prisustvo i svakako su manje zastupljene u životu mališana. Razloga je nekoliko, a među njima prednjači razvoj tehnologije i pojava virtuelnih igara.
Bez ikakve namere da kudimo virtuelne igre (zaboga, 21.vek je i virtualna realnost je neminovnost od koje je nemoguće pobeći) i bez ideje da s neodobravanjem posmatramo tu pojavu, mi, vaši potkrovljeljupci, danas smo odlučili da sa vama podelimo dobre strane igranja igara u zatvorenom prostoru.
Fizički razvoj
Kroz igru se deca kreću i vežbaju, a da to ne shvataju: hodaju, pužu, trče, penju se i skaču. Tako vežbaju i razvijaju svoju psihomotornu koordinaciju i fine i grube motoričke sposobnosti, što pogoduje njihovom razvoju i zdravom rastu.
Kreativnost i mašta
Igra ih zabavlja i budi i njihovu maštu i kreativnost, pa je mnogo lakše suočiti se sa teškim situacijama, jer mogu zamisliti moguća rešenja.
Zainteresovanost za okolinu
Igra podstiče svest o okolini i budi želju za istraživanjem. Iako su efekti mnogo delotvorniji kad dete izađe u baštu ili u park, ne smemo zanemariti ni efekte koji se postižu u zatvorenom prostoru, jer dete svakako budi svoja čula i to mu omogućava da otkrije predmete, teksture i boje.
Učenje o međuljudskim odnosima
Kada učestvuju u grupnim igrama, deca uče da rade u timovima. Igara u zatvorenom prostoru ovog tipa ima na pretek, a mnoge od njih ne podrazumevaju nered, krš i lom.
Stimulisanje osećanja
Doživljavajući širok spektar osećanja tokom igre, deca takođe uče da rešavaju emocionalne situacije ili sukobe. To učenje im, dugoročno, služi kao osnova da na zdrav način upravljaju svojim emocijama.
Olakšava učenje o vrednostima
Najbolji način za prenošenje vrednosti i vaspitanje je kroz praksu, a igre su najbolji način da deca nauče nove vrednosti dok se zabavljaju.
Intelektualni razvoj
Kada se igraju sa drugarima, deca stiču nova iskustva u kojima postižu uspehe i prave greške, a u igrama takođe dobijaju prilike da primene stečeno znanje i na lak način rešavaju probleme.
Zabava
Za decu je igra vreme zabave, vreme kada mogu da uživaju u trenutku, u kome dele vrednosti sa drugim ljudima i okolinom. Pošto samo kroz zabavu i potpunu slobodu možete u potpunosti iskoristiti učenje, igre su savršen put koji mališane podučava kako u životu treba da uče: s lakoćom, slobodno i bez stega i pritisaka!
Sve činjenice koje smo naveli prikupili smo iz izvora koji se tiču dečjeg razvoja, a razlog što ih delimo je taj što su potkrovlja možda najzabavnija mesta u kojima se može „desiti“ detinjstvo i što zaslužuju da budu razmotrena kao idealan prostor za dečje prostorije!