U razvijenim zemljama sveta, milenijalci mogu da kažu da je njihovo vreme već stiglo. Mi pomalo kaskamo, ali i kod nas ova generacija uvekilo hvata zalet i njihovo vreme dolazi brže nego što mislimo.
Uskoro će oni imati najveću kupovnu moć, diktiraće trendove, a to između ostalog znači i da će iznajmljivati ili kupovati stambeni prostor… Zato je važno da se upoznamo sa njihovim zahtevima kada je u pitanju stanovanje i da vidimo zašto su baš potkrovlja idealan stambeni prostor za ovu generaciju.
Za početak, ovo je generacija koja voli urbana, ekološki prihvatljiva (eco-friendly) okruženja, tako da ćete često čuti da razgovaraju o razumnoj potrošnji energije, o energetskoj efikasnost, i naravno, o uštedi na kiriji ili rati za otplatu stana. I čućete da im je veoma važno da prostor u kome žive bude u skladu sa onim o čemu razgovaraju, zar ne? Potkrovlja, svetla, topla i dobro izolovana, vrlo često zadovoljavaju i ekonomske i ekološke kriterijume.
Važnost života u neposrednoj blizini društvenih i profesionalnih događaja i gradskih zbivanja znači da se ova generacija obično nalazi u urbanim delovima, a naravno, to danas ide ruku pod ruku sa manjim stanovima.
Međutim, samo zato što su odlučili da žive u manjim stanovima, ne znači da ne znaju da uživaju. Znači samo da su im ukusi malo drugačiji.
Na primer, prostor koji im se dopada je otvoreniji i funkcionalniji nego ikada ranije. Jednostavno rečeno: milenijalci nemaju vremena za “prazan hod”! Pored ovog imperativa, najveći preduslov za njihov idealan prostor je velika kuhinja, ali nikako na uštrb drugih prostorija. Iz tog razloga, skoro polovina milenijalaca voli luksuzne kuhinje koje su povezane sa ostatkom stana, kao i nameštaj u ostalim zonama koji služi u različite svrhe.
To nas dovodi do zaključka da je zaštitni znak milenijalskog enterijera funkcionalnost i minimalistički dizajn, a sve to da bi se sačuvao duh jednostavnosti i pragmatičnosti. To ne znači da se rustični stil i prirodni materijali ne nalaze u njihovim domovima. Naprotiv, moguće ih je zateći, ali su ovi elementi ograničeni na nivo pragmatičnog. Delimično, razlog tome je to što minimalistički i moderni stil zauzimaju manje prostora, ali i taj što danas veliki broj tehnoloških izuma staje na naš dlan, za razliku od vremena kada su bejbi bumeri gradili svoje domove.
Dakle, tačno je da milenijalci biraju da žive u manjim domovima, ali to ne znači da su skromniji, niti da ne znaju da uživaju. To samo znači da se više novca troši na dizajn enterijera, nego na kvadraturu prostora. Na primer, milenijalci rado ulažu novac u moderne kuhinje, ili na primer u kupatila u kojima žele da postignu spa efekat. I za jedno i za drugo im je, pogađate, pored odgovarajućeg materijala, potrebno mnogo svetlosti.
Milenijalci biraju ekološki prihvatljive materijale kao što su netoksične boje, energy economic aparate i LED svetiljke i, prema njihovim poimanjima, idealna zgrada za život je zelena zgrada.
Ova generacija,više nego bilo koja druga, smatra da je energetska održivost imperativ. Milenijalci traže obnovljive izvore energije u okviru stambenih blokova, dele resurse, podržavaju okolne nezavisne kompanije i koriste zelene materijale.
Mi nismo Amerikanci i naši milenijalci su nešto drugačiji, ali se i na našim prostorima javlja snažna struja milenijalaca koji shvataju da je energergetska efikasnost najbolje i jedino ispravno rešenje. To dokazuju njihovi afiniteti da žive u svetlim i osunčanim prostorijama, da imaju mogućnost da u svojim kuhinjama uzgajaju biljke, a na balkonima mini vrtove. Naravno, već pomenuta funkcionalnost prostora našim mladim ljudima je prvi među imperativima.
Sve ovo su razlozi što ovoj generaciji mladih ljudi potkrovlja pogoduju za život, i kada je u pitanju udobnost, i kada se radi o životnom stilu i doživljaju okoline.